Ik ga op vakantie en neem mee.... - Reisverslag uit Perth, Australië van Thijs Groot - WaarBenJij.nu Ik ga op vakantie en neem mee.... - Reisverslag uit Perth, Australië van Thijs Groot - WaarBenJij.nu

Ik ga op vakantie en neem mee....

Door: Suus & Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

01 Maart 2014 | Australië, Perth

Allereerst je paspoort, check?!..nee toch niet!

We hadden in januari een weekje Bali geboekt, Thijs had een paar drukke weken gehad dus we vonden dat het wel tijd was voor een weekje cocktails drinken aan het strand, prullaria shoppen en massages.

2 weken geleden zat ik eens naar m'n paspoort te kijken, toevallig keek ik ook even naar de datum, ooooh maart 2014, nou dat duurt nog even, gooide m weer terug in de la en ging boodschappen doen. Tussen de kipschnitzels en de diepvries spinazie realiseerde ik me ineens dat het al 2014 is. Time flies when you're having fun! Sh****!!!!

De vakantievoorpret werd paspoortpaniek en nachtrust werd ingeruild voor slapeloze nachten met het bedenken van doom scenario's. Susan, die altijd tegen iedereen zegt, check dit, check dat, is dit nog lang genoeg geldig? heb je een visum? Die vergeet nu d'r eigen paspoort.
Gelukkig kon ik snel terecht bij het consulaat,hier in Perth. De mevrouw van het consulaat liet me nog wel even weten dat het super dom was, ja zo ver was ik ongeveer ook wel. Maar ze ging d'r best doen en hopelijk zou ik dan binnen 2 weken weer een nieuw paspoort hebben.

Ja als ik dit dommigheidje in Nederland had gehad, was ik naar het gemeentehuis gehopt, had een paar euro extra neergeteld en 2 dagen later met een gerust hart m'n paspoort weer opgepikt, maar in het buitenland gaan dingen nou eenmaal anders en dat nieuwe paspoort heeft er al een hele reis op voordat ie überhaupt bij mij is! Komt ie: ik met m'n oude paspoort, pasfoto's en aanvraag naar consulaat hier in Perth, die sturen alles naar het consulaat-generaal in Sydney. Vanuit Sydney sturen ze 'iets' digitaal naar de centrale paspoorten-fabriek in het Kikkerland. Als dat nieuwe paspoort dan van de lopende band rolt daar ergens in de polder, sturen ze het weer naar het consulaat-generaal in Sydney en die sturen het vervolgens weer via de superpost naar mij.

En dat alles moest binnen 2 weken want anders een week massages en cocktails enkel voor Thijs..

Ik vrees dat ik nu op de zwarte lijst sta door al mijn Gespam, mijn excuus consulaten...maar ik ben inmiddels de trotse (maar vooral blije) eigenaar van een nieuw Hollands paspoort. Uitgegeven door het consulaat in Sydney (das nog eens beter dan Scheemda) en met de groeten van Wim Lex.

Vanmiddag gaan we hem uitproberen!

Liefs Suus & Thijs



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 28 Aug. 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 55710

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 September 2014

Down Under

07 November 2011 - 22 Maart 2012

Backpacken

Landen bezocht: