Suus & Thijs ontvluchten de eurozone - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Thijs Groot - WaarBenJij.nu Suus & Thijs ontvluchten de eurozone - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Thijs Groot - WaarBenJij.nu

Suus & Thijs ontvluchten de eurozone

Door: thijsgroot84

Blijf op de hoogte en volg Thijs

08 Juli 2012 | Nederland, Utrecht

Utreccht 5 juli 2012

Geen retourtje maar een enkeltje deze keer…

Een paar minuten geleden heeft Thijs zijn (elektronische) krabbel gezet onder een 2-jarige contract bij PwC Australia! We waren er al een tijdje mee bezig, wie anders koopt een pak tijdens het backpacken en gaat tijdens zijn vakantie gezellig leuten bij z’n Australische collega’s? Maar toch ging er nog wel wat tijd overheen, het Korrewegse of Brabantse kwartiertje is ook zeker in Australië geen onbekende.

Maar na diverse videocalls in de vroege ochtend kwam Perth vorige week met een mooi aanbod op de proppen. Aangezien we nog steeds geen trotse bezitters zijn van labrador/wandelende tak, 2 jaar een periode is die prima is te overzien, de diverse excelberekeningen soort van positief uitvielen en dit iets is wat nog op het verlanglijstje stond, hebben we natuurlijk besloten deze kans niet aan ons voorbij te laten gaan!

Waarom Perth?
Niet omdat de mozzarella er zo lekker goedkoop is in ieder geval, (zitten vast stukjes goud in, waarom moet het anders 8 dollar kosten?) en ook niet omdat het zo lekker centraal ligt (Johannesburg ZA is de eerstvolgende fatsoenlijke stad in de buurt)..

Het klantenpakket van PwC Perth bestaat voornamelijk uit klanten in de energie- en grondstoffenbranche. Iets wat Thijs nu ook doet in Nederland en wat hij heel interessant vindt. In Australie is het echter een stuk groter en veel verder ontwikkeld. Australie voorziet vooral China van grondstoffen en daarom is de economie Down Under nog steeds booming. + dat het natuurlijk gewoon goed is voor je Engels.

En wat gaat Suus dan doen? Susan wordt Komkommermanager Er is veel werkgelegenheid in Perth en men zit te springen om mensen, dus daar zal vast wel iets uitrollen. Susan heeft in iedergeval al van allerlei dingen voorbij zien vliegen op het gebied van drukwerk en fotografie wat echt niet kon, dus wellicht valt daar nog wat eer te behalen.

Nog een paar punten waarom Perth: Het is een kleinere stad, het OV in het CBD is gratis, het ligt aan een viesblauwe zee, het wordt er gemiddeld gezien niet kouder dan 15 graden in de winter (die net achter de rug is) en er is een Ikea (en dat is fijn want Australiërs hebben best wansmaak op gebied van interieurs).

Hoe verder?
Als alles goed gaat, en we de hele papiermolen hebben doorgewerkt zullen we eind september al vertrekken richting de westkust van Australië. Bij deze hebben we ons blogje dus maar weer geopend om jullie allemaal op de hoogte te houden van de verdere ontwikkelingen de komende tijd. En mocht je in de komende 2 jaar plannen hebben Australië aan te doen, dan ben je natuurlijk van harte welkom!

Huis
Mocht iemand nog per oktober een leuke eengezinswoning met tuin zoeken, prachtig gelegen aan het water in een multiculturele wijk op 10 minuutjes fietsen van het centrum van Utrecht…laat dan even een berichtje achter.

Mocht iemand nog tips hebben, dan zijn die natuurlijk van harte welkom!

Liefs Thijs & Susan
Susanbloks.waarbenjij.nu
Thijsgroot84.waarbenjij.nu

• 13 Juli 2012 - 14:44

De Buurman :

wil het muurtje wel effe openbreken?

• 26 September 2012 - 08:48

Liesbeth Nusselder:

Ha Thijs,

Ik heb je niet meer gezien op kantoor. Ontzettend veel suc6 in Perth !! We houden contact.
    Misschien kom ik toch nog wel even aan met oud & nieuws (ff een tussenstop ;-)
    Of kom jij maar naar Figi dan trekken we de champagne los op 31 December, knallende kurken.
    En als we elkaar niet zien op 31 Dec dan sowieso knallende kurken de aankomende twee jaar, gaaf hoor !!!!!! Enjoy !!
    gr Lies