Ons eerste berichtje uit Legostad! - Reisverslag uit Perth, Australië van Thijs Groot - WaarBenJij.nu Ons eerste berichtje uit Legostad! - Reisverslag uit Perth, Australië van Thijs Groot - WaarBenJij.nu

Ons eerste berichtje uit Legostad!

Door: Thijs & Susan

Blijf op de hoogte en volg Thijs

02 Oktober 2012 | Australië, Perth

26 september verlieten we Nederland om 2 jaar de ‘expat’ uit te hangen in Perth. We hebben afscheid genomen van familie op Schiphol. Dat was natuurlijk weer niet makkelijk, maar dat hoort erbij. Van Schiphol vlogen we met Singapore Airlines eerst naar Singapore (goh), om vervolgens met overstap richting Perth te vliegen. Beide vluchten waren prima, al stond de airco wel op vrieskist en hielpen ook 2 dekentjes, trui, en shirt niet tegen de kou, voelde me net een ijsbeer…brrr.
Volgens planning kwamen we aan in Perth en ook de douane gaf geen enkel probleem, dus geen debuut voor ons bij Bordercontrole. Er zou een mannetje ons ophalen bij de Airport, althans dat dachten we, na anderhalf uur zoeken hebben we het maar opgegeven en hebben we de bus gepakt. Later bleek inderdaad dat, dat mannetje, helemaal niet in de planning stond…ow oeps…
Ingecheckt bij het hotel en daarna even een paar boodschappen gedaan, een simkaart en onze Internetdongel uit onze tas getoverd. Niet veel later onder de wol, de volgende dag maar uitgeslapen want zo’n vliegreis is toch niet zo goed voor je ritme.
We zouden vrijdag al wat huizen gaan bekijken, althans dat hadden we gehoopt maar kink in de kabel, onze real estate agent had ivm privé omstandigheden de zaken overgedragen. Dus dat wordt waarschijnlijk pas a.s. week. Wel hebben we maar meteen een bankrekening geopend en een belastingnummer aangevraagd. Inschrijven bij de gemeente blijkt niet te kunnen in Perth, dat is lekker handig ;-)
Vrijdagavond hebben we een drankje gedaan met Thijs z’n Buddy en zijn vriendin (Bastiaan en Leanne). Zaterdag hebben we een huurauto opgehaald en hebben we rondjes gereden om de stad een beetje te verkennen en meteen naar een shoppingmall te knallen. Daar hebben we een prachtige 80-delige starters-pannenset gekocht en een waterkoker…die was in de aanbieding en dan heb je dat maar weer binnen. Daarna zijn we naar City beach gereden, je zou vermoeden dat het dan dus midden tussen de wolkenkrabbers ligt, maar het ligt in een fantastisch heuvelachtig natuurgebied.
Zondag hebben we weer de stad door gescheurd en ’s avonds een ommetje gemaakt in de CBD langs het water, de skyline en de Bell tower. Het CBD van Perth is super strak, het zou me niks verbazen als er iemand Lego-aandelen heeft en het concept op de stad heeft losgelaten, ik heb namelijk nog geen verdwaalde boom of een gevandaliseerd bankje kunnen vinden…
Maandag bleek het een feestdag te zijn, wie wat hoe en waarom weten we nog steeds niet. De boekjes zeiden dat het Koninginnedag was, maar goed, vrije dag dus, prachtig weer dus niks aan doen. Maandag zijn we eerst nog even langs onze mall gereden, want Thijs had kleerhangers nodig..pff en daarna zijn we richting Fremantle gereden. Fremantle is het kunstzinnige, iets wat hippie achtige havenstadje 20 min. Rijden vanuit het CBD. Daar waren we tijdens onze reis ook al eens geweest en het is daar relaxt & gezellig.
We hopen dat we deze week de mogelijkheid hebben om nog een paar huizen te bekijken. We hebben al een paar uitgezocht waar we graag zouden willen wonen, maar we begrepen dat de huizenmarkt hier nogal gekkenhuis is en dat er meestal ook nog zo’n 50 andere mensen hun zinnen hebben gezet op iets.
Thijs is vanochtend op , jawel, de bus gestapt voor zijn 1e dag bij PwC Australië!

Liefs Thijs & Suus
(foto's www.susanbloks.waarbenjij.nu)

• 02 Oktober 2012 - 19:09

JGizzle:

leeeuuukkkkkkkk!

• 06 Oktober 2012 - 14:21

Jan Nico:

Nog goed gegaan met de huizenjacht?

• 06 Oktober 2012 - 14:21

Jan Nico:

Nog goed gegaan met de huizenjacht?