Eindelijk in Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Thijs Groot - WaarBenJij.nu Eindelijk in Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Thijs Groot - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Nieuw Zeeland!

Door: thijsgroot84

Blijf op de hoogte en volg Thijs

12 November 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Lieve allemaal,
We zijn woensdag om iets na 13.00 lokale tijd geland op Auckland. Auckland airport lijkt een beetje op een gymzaal met een paar douanes er in. Alles werd nog even gecheckt zodat we geen dingen meenamen die het land niet in mochten, maar pepernoten en drop vond ie prima…drop vond ie wel goor, maar vooruit! De reis begon op maandagmiddag vanaf Schiphol, Wilma en Hans hadden ons gebracht met de auto vanuit Apeldoorn. Na een kopje koffie afscheid genomen en toen begon het toch echt. We zagen best een beetje op tegen 22 uur vliegen en nog 8 uur op Hongkong rondlopen.
We vlogen allebei de stukken met Cathy Pacific, een vliegtuigmaatschappij uit Hong Kong, het mediasysteem krijgt een 9, maar om te slapen was het een ruk vliegtuig, de eerste 11 uur gingen voorspoedig. Eenmaal op Hong Kong bleek dat ik Thijs had lopen voorliegen, want die 8 uur bleek meer dan 12 uur te zijn. Gelukkig hadden ze wel rekening gehouden met overstapper, onze bagage werd meteen ‘doorgelinkt’ en er waren op Hong Kong airport ligstoelen…konden we toch nog een beetje slapen. Het vliegveld was aardig groot dus we vermaakte ons wel. We hebben een beetje lopen internetten en rondgehangen totdat we weer mochten, weer 11 uur vliegen daar was ik (suus) na 8 uur toch wel echt klaar mee.

Eenmaal in het hostel aangekomen zijn we eerst even gaan tukken... en toen zijn we de omgeving gaan verkennen… we bleken uitzicht te hebben op de haven en een enorm kantoor van PwC Auckland!…Thijs begon ook al wat te trillen..;-) (maar links, zat ook E&Y en Deloitte zat op de andere hoek..). De volgende dag besloten we Auckland te gaan bekijken op de oude vertrouwde fiets, we hebben en fiets gehuurd en lekker rondgefietst. We hadden ons een paar keer flink vergist in de heuvels, want ja die zie je niet op de kaart, en flink verbrand, want de ozonlaag is hier dun, dat wisten we al, maar nu weten we het zeker. Maar een paar uur later zijn we met een flink pijnlijke kont terug gekeerd in ons hostel, voor een laatste nachtje Auckland.
Vrijdag hebben we een ‘Spaceship’ gehuurd om zo NZ te kunnen rondcruisen, het is een flinke bak genaamd Ebon Hawk, alias Ebbie of Enterprice, ik heb Thijs inmiddels omgedoopt tot Captain Spock.
Maar we kunnen er in pitten en dat is reuze handig! Het was ff wennen dat links rijden en het poken op het dashboard voor de automaat, maar inmiddels sjeest Thijs als een ware coureur door de bergen.
Vrijdag zijn we naar een verlaten campingsite gereden richting het noorden, koud water douches en een laat allles maar lekker vallen toilet, maar prachtig gelegen in het duinlandschap aan de oceaan. De stadjes zijn ruk, maar de natuur is zo divers en groen, het is hier werkelijk waar prachtig om door heen te rijden…nu zitten we op een camping in Bay of Island en ook hier is het weer prachtig…we gaan dus even flink genieten.. en op deze camping hebben we eindelijk werkende WiFi, waardoor we eindelijk dit bericht rustig kunnen plaatsen.

Liefs Thijs & Susan

• 12 November 2011 - 10:45

Lydia:

Beginnend met de eerste foto: het uitzicht! Echt prachtig, wel een vreemde kleur groen... verder klinkkend begon ik je steeds meer te geloven. Eerst dacht ik nog een strandopgang van Egmond aan zee te zien, maar het was echt... Wauw wat is het mooi... Ik vrees dat ik de komende tijd zelf niet verder kom dan bijv. Egmond aan zee, dus ga jullie actief volgen en jaloers worden bij elke foto.

• 12 November 2011 - 21:45

Jan Nico:

Groat en Susan,

Ziet er nu al goed uit globetrotters, dat belooft nog wat voor later! Het duurt een paar uur en dan heb je ook wat. Zelf ben ik al een paar uur bezig om Eveline te laten slapen ... Verschil moet er zijn!

groetjes,

Jan Nico, Marika en Eveline

• 13 November 2011 - 08:29

Thijs:

4,5 maand, jullie hebben een lekkere lange periode voor de boeg! Wat grappig trouwens op je profielfoto; een hostel met gordijntjes. Dat heb ik nog nooit eerder gezien!

Nieuw Zeeland schijnt zo´n beetje de mooiste natuur ter wereld te hebben, dus veel plezier daar!

• 13 November 2011 - 10:43

Henk & Lia:

De andere kant van de wereld ziet er een beetje uit als Bergen aan Zee (de duinen en de zee), Scheveningen (daar staat ook een toren) en Zandvoort (daar ligt ook een race-circuit). Alle gekheid op een stokje; De reis was wellicht zwaar maar het ziet er nu al heel leuk uit. We blijven jullie volgen en nogmaals "Have fun"

• 13 November 2011 - 21:00

Erwin:

Ziet er niet verkeerd uit... Heel erg veel plezier daar en leuk om via de weblog op de hoogte te blijven!!

• 15 November 2011 - 15:16

Arnold&Carla+kids:

Hoi,

Leuk al die foto's en jullie verslag,
    we blijven jullie volgen vanuit een grijs Nederland. Verschil moet er ten slotte zijn en wij reizen later nog wel, als we groot zijn!!! Liefs en groetjes van de Grootjes

• 15 November 2011 - 19:37

Remco:

Een prachtig land! Vergeet hier niet uit te kijken naar de dolfijnen! Hopelijk gaan jullie nog meer zien van dit fantastische land, dat inderdaad bekend staat om haar prachtige natuur. Geniet!