West-Australische Winters - Reisverslag uit Perth, Australië van Thijs Groot - WaarBenJij.nu West-Australische Winters - Reisverslag uit Perth, Australië van Thijs Groot - WaarBenJij.nu

West-Australische Winters

Door: Thijs & Suus

Blijf op de hoogte en volg Thijs

16 September 2013 | Australië, Perth

De winter hier stelt natuurlijk niet zo veel voor met maximum temperaturen van zo'n 15 graden..maar zonder verwarming is dat toch wel even bikkelen hoor. Dus de dikke truien, snuggies en nep Uggs achtige pantoffels zijn toch veelvuldig uit de kast gekomen...We hebben wel een airco die doet alsof ie een verwarming is, maar dat is een beetje te vergelijken met de blower van de auto, en je blijft er kwartjes in gooien want het ding vreet meer energie dan een antieke vrieskist. Maar het is toch raar dat je binnen zit te blauwbekken en dan naar de supermarkt loopt om tot de conclusie te komen dat het buiten toch echt 4 graden warmer is...Australiërs en Isolatie in nog niet echt een lekker team!

Dit is onze eerste Australische winter, we hadden al wat meer ervaring met zomers en ik moet zeggen dat die wel iets minder nat zijn. Het kan flink regenen hier, en niet van die lullige miezer maar gewoon flinke buien, 3 seconden later kan het dan weer strak blauw en zonnig zijn, een tikkeltje wisselvallig dus! Maar goed dat regen is zeker ergens goed voor, want nu is alles prachtig groen en dan hebben we straks geen doucherestricties in de zomer...serieus 1 minuut douchen is niet genoeg ,dan zit de shampoo nog in mijn haar!

Vorig jaar zomer gingen we naar de Perth Hills voor de waterfalls...maar het enige wat we destijds aantroffen was een bordje met Waterfall en een hele bult met stenen. Gisteren weer die kant op gereden voor de herkansing en ja hoor, het is geen Niagara falls, maar het was ook zeker geen zielig stroompje!

We zijn inmiddels ook weer op huizenjacht, we wonen nu in een bruisende wijk van Perth, maar het is ons net iets te bruisend. De grootste nachtclub van Perth zit ongeveer 20 meter verderop met als dak een stuk zeil (welke lulhannes dat heeft goedgekeurd!). Van donderdag t/m maandag hebben we een beetje het idee dat Armin van Buren (ofwel Aren ven bjoerun, zoals ze hem hier noemen) in onze garderobe kast zit te mixen als wij in ons bedje liggen.

We pikken regelmatig een break upje mee, omdat onder ons slaapkamerraam, de beste plek van heel Perth is om dat te doen, trouwens het is ook de beste plek om je dronken makker eens een flinke klap op z'n bek geven. De locatie zorgt in ieder geval voor mooie verhalen maar niet zo veel nachtrust.
Susan loopt alle house opens af en reageert zich suf, dus daar zal vast binnenkort wat uitkomen...Dus hopelijk hebben we bij het schrijven van het volgende bericht een nieuw plekkie en anders hoop ik dat er WIFI is onder die ene brug....

Bas, de enige Nederlandse collega van Thijs is een paar weken geleden vertrokken, Hij en zijn vriendin zaten hier al 2,5 jaar en het was weer tijd om de Nederlandse bodem te bevolken. Vonden wij natuurlijk niet zo leuk, maar dat hoort er bij hier. De meeste mensen die we kennen zitten hier tijdelijk, het is eigenlijk gewoon een grote camping met vakantievriendjes en vriendinnetjes. Bas was Thijs z'n buddy, Bas & Leanne hebben ons vooral in het begin heel goed geholpen met van alles en nog wat en Susan ging regelmatig sporten of Thee leuten met Leanne en Thijs deed regelmatig een bakkie leut of een biertje met Bas. Bas is vrij goed in het organiseren van kroegetochten en die waren volgens mij vrij memorabel. De geur in de kamer de ochtend erna in ieder geval wel! Thijs heeft namelijk ontdekt dat hij het Pale Ale bier wat ze hier schenken lekker vindt..maar dat stinkt zo verschrikkelijk...echt blauwe engel 2.0!!!

Susan had een paar weken geleden besloten surflessen te nemen, je kan hier niet 2 jaar hebben gewoond en dan nooit een surfplank van dichtbij hebben gezien, inmiddels heb ik nog 1 les te gaan ja het is super en nee ik ben absoluut geen natuurtalent. Het is gewoon echt 2 uur zouthappen en van mijn wetsuit krijg ik migraine aanvallen, dus een carriere switch zit er voorlopig niet in :-)

Goed en wat hebben we de komende tijd nog op de planning? Er zal wel ergens de komende tijd moeten worden verhuisd. Gelukkig bestaat onze inboedel uit een hele hoop Ikea en aangezien het meeste hier is gekomen in een oranje Nissan Micra zal het verhuizen toch geen problemen moeten geven. En over 2 weken gaan we een weekendje weg samen met vrienden. Dat weekend hebben we ook meteen ons 1 jarige Aussie jubileum! Want eind September vorig jaar zijn we deze kant op gekomen, dus dat gaan we zeker even vieren!!!

Liefs Thijs & Susan